בלוג אבטחת מידע
יובל נעמן למדע

כנס הסייבר הבינלאומי השנתי השני

| אין תגובות

בשישי ליוני התקיים כנס הסייבר הבינלאומי השנתי השני של סדנת יובל נאמן למדע טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל-אביב, בו דיברו מספר מרצים מארץ ומחו"ל.

הדוברים

ללא ספק, כולם המתינו בחוסר סבלנות לדבריו של קספרסקי. אבל מארגני הכנס מיקמו בחוכמה את הרצאתו בסוף, כדי להבטיח אולם מלא למשך כל היום. קישור לכל ההרצאות נמצא בתחתית הפוסט. להלן מספר הבחנות שלי:

רוברט שאו מ- NetOptics איים על הקהל עם מספרים גדולים והוסיף כי רוחב פס של רכיבי תקשורת יותר רחב מזה של רכיבי אבטחה.

כרמלה אבנר דיברה על קמפיין אבטחת מידע לאזרחים. אולי כדאי קודם להתמקד בהעברת האזרחים לדפדפן יותר מאובטח מ- IE? אני מבין שזו, כנראה, השקעה כספית יותר גדולה, כי זה אומר שצריך לשכתב את רוב האתרים הממשלתיים.

עדי שהרבני מ- Skycure Security דיבר על אבטחה סלולרית וחשף סוגית פרטיות באפליקציית iOS של לינקדאין, השולחת מידע מיומן המכשיר לשרתים שלהם. בהתחשב בפערי אבטחה נוספים, כגון מחיקת פרופיל ע"י חטיפת קליקים וזליגת הסיסמאות, לינקדאין צריכים לשקול היטב את גישתם לאבטחת המוצריהם.

יוג'ין קספרסקי דיבר על סוף העולם. אם אתם עוקבים אחרי הבלוג והטוויטר שלו, ברור כי הוא מציג את עצמו מעין סוג של פציפיסט בעולם הסייבר. לדבריו, אם העניינים ימשיכו במדרון משופע של סטקסנט ופליים, כולנו נישרף בגיהנום. הגזמתי קצת, אבל הבנתם את הרעיון.

יוג'ין קספרסקי

קספרסקי

מצד שני, כנראה את אותו הדבר אמרו החכמים כשנשק חם התחיל להחליף את הנשק הקר. וראו זה פלא, העולם שלנו לא הפך לשממה גרעינית (בינתיים). לכן, אני לא לגמרי מסכים עם קספרסקי בגישה שלו. זה נכון שהמתקפות נהיו הרבה יותר מתוחכמות והגיעו לרמות מדיניות, אבל זו התפתחות הגיונית. אני מציע לכם לראות את ההרצאה מ- TED שנמצאת בסוף הפוסט, המסבירה היטב למה נשק מתקדם חשוב מאוד עבור ביטחון לאומי.

יוג'ין גם לא הסתיר במי הוא חושד כיוצר הפליים וכנראה שהוא יודע על מה הוא מדבר. בסופו של דבר, המעבדה שלו חשפה את הפוגען.

Cascade squirrel attacks
יוג'ין קספרסקי

סיכום

במשפט אחד – מתקפת סייבר בקלאוד על ידי האקרים המאיימים בטרור קיברנטי. אל תנסו להבין, רק העברתי את המסר שניסו להעביר לי בכנס. כעת, ניתן לומר באופן רשמי כי הפסדנו את המילה "סייבר" לפוליטיקאים ועיתונות.

עכשיו ברצינות. הרוח של תחום אבטחת מידע שוב שינתה את כיוונה ונושבת חזק מהרגיל. תחשבו ברמות לאומיות, ברמה שבה במטה צבאי בוחנים את האופציה של פיתוח פוגען מול שליחת מטוסים, פיתוח Flame 2 במקום שליחת מרגל או תקיפה ממוקדת על ECU של מטוס האויב במקום שיגור טיל.

לבסוף, כפי שהבטחתי – תשובה של פיטר ואן יוהן, למה נשק מתקדם לא בהכרח משמש לרעה.

סרט בהפקה עצמאית, המסכם את אירועי תקיפות "סייבר" בשנים האחרונות שנועד להפחיד אתכם עוד יותר:

כל ההרצאות מהכנס באתר אוניברסיטת תל-אביב. מומלצת לצפיה ההרצאה של מישה גלני וכמובן של קספרסקי.

כתיבת תגובה

שדות חובה *.